Nielsen kuluttajapaneeli 2023 - Tienaa skannaamalla ostokset

Nielsen on markkinatutkimuslaitos, joka toimii yli 100 maassa. Sen päätoimipaikka on Yhdysvalloissa. Kattavien kulutustutkimusten avulla tuotteiden valmistajat pyrkivät ymmärtämään kuluttajien ostokäyttäytymistä.
Suomessa toimiva Nielsen kuluttajapaneeli kerää dataa eri puolilla maata asuvilta talouksilta, jotka on hyväksytty paneeliin.
Nielsen kuluttajapaneeli poikkeaa kaikista muista maksetuista kyselyistä, sillä tietoja tai mielipiteitä ei tarvitse täyttää erillisiin lomakkeisiin, vaan riittää että skannaa ostokset säännöllisesti.
Nielsen Kuluttajapaneeliin otetaan mukaan erilaisia talouksia eri puolilta Suomea.
Paneeliin liittyminen on ilmaista ja palkinnoksi skannauksista saa lahjakortteja tunnettuihin kauppoihin. Paneeliin voi liittyä oheisesta linkistä ja siihen hyväksytyille ilmoitetaan erikseen sähköpostilla.
Nielsen kuluttajapaneeli
Ostokset skannataan puhelimelle ladattavan Nielsen-mobiilisovelluksen avulla. Skannaamisesta saa palkinnoksi pisteitä, joilla voi lunastaa lahjakortteja.
Nielsenin kuluttajapaneeli on helppo tapa saada rahaa pienellä vaivalla, riittää että skannaa ostosten viivakoodit kauppareissun yhteydessä.
Palkkion suuruus on 1-2 euroa per kysely ja skannaukseen menee muutama minuutti. Skannaamalla säännöllisesti ostoksia osallistuu samalla automaattisesti 16 kertaa vuodessa järjestettäviin arvontoihin, missä on hyviä palkintoja kuten matkalahjakortteja ja kerran vuodessa arvottava uusi auto.
Nielsen lahjakortit ja arvonnat
Kuluttajapaneelin jäsenenä osallistuu automaattisesti arvontoihin. Arvontojen voittajat saavat palkinnoksi lahjakortteja suomalaisiin ja kansainvälisiin verkkokauppoihin.
Palkintoina on esimerkiksi:
1. Matkalahjakortteja
2. Tuotteita
3. Tuotelahjakortteja
4. Kerran vuodessa arvottava uusi auto
Usein esitettyjä kysymyksiä
Miten skannaus tapahtuu?
Nielsen Kuluttajapaneelin jäsenet skannaavat ostoksensa säännöllisesti. Skannaaminen tapahtuu lukemalla jokaisen tuotteen viivakoodit pakkauksen kyljestä. Tieto siirtyy automaattisesti Nielsenille, joten se ei aiheuta kuluttajapaneelin jäsenelle kustannuksia.
Skannaus tapahtuu puhelimella tai Nielsenin lähettämällä skannerilla.
Nielsen kuluttajapaneelin jäsenen skannaa kaikki oman talouden päivittäistavaraostokset kaupasta riippumatta.
Miten palkkiot lunastetaan?
Ostoksien skannaamisesta saa palkkioksi viikoittain maksettavia pisteitä. Pisteitä ei voi vaihtaa käteiseksi, mutta niillä voi lunastaa erilaisia tuotteita Nielsenin omasta kaupasta.
Suosituimpia ovat suomalaiset merkkituotteet kuten Marimekko, Fiskars tai Iittala. Suuremmilla pistemäärillä voi lunastaa vaikkapa puhelimen. Pisteitä voi käyttää monissa verkkokaupoissa.
Mikä on kuluttajapaneeli?
Kuluttajapaneelit ovat suosittuja yritysten ja tutkimuslaitosten keskuudessa. Ne tarjoavat nopean ja helppokäyttöisen tavan kerätä tietoa halutulta kohderyhmältä.
Kuluttajapaneeliin liittymällä ja vastaamalla kyselyihin saa ennalta määrätyn palkkion. Jos on monessa paneelissa samaan aikaan, voi osallistua useampaan kyselyyn ja hankkia enemmän.
Tämän hetken suosituimpia paneeleja ovat:
Kuluttajapaneeli kokemuksia
Kuluttajapaneelien järjestämät maksetut kyselyt ovat yritysten ja yhdistysten tilaamia tutkimuksia. Paneelin jäsen voi osallistua niihin ja saa vastauksistaan palkkion.
Ihmisten kokemukset Kuluttajapaneeliin osallistumisesta ovat pääsääntöisesti positiivisia koska se on kätevä tapa saada lisätuloja vaikkapa bussia odotellessa.
Voit lukea lisää aiheesta täältä:
Nielsen Homescan
Nielsen Homescan on maailmanlaajuisen markkinatutkimusyritys Nielsenin kehittämä kuluttajatutkimusohjelma. Se kerää tietoa kotitalouksien ostotottumuksista.
Nielsen IQ Suomi
A.C. Nielsen Finland Oy on Suomeen rekisteröity Nielsenin tytäryritys jonka kotipaikka on Espoossa. Yritys tekee markkina- ja mielipidetutkimuksia.
Miten voin osallistua Nielsen kuluttajapaneeliin?
Täytä lyhyt hakemus Nielsenin sivuilla ja rekisteröidy palveluun. Kun sinut on hyväksytty Nielsen panelistiksi, sinulle lähetetään tarvittaessa skanneri kotiin. Voit myös ladata apin puhelimeesi ja aloittaa heti.
Mitä Nielsen kuluttajapaneelin jäsenyys maksaa?
Paneelin jäsenyys on ilmainen, skannauksista ei tule kuluja ja jäsenyyden voi lopettaa milloin vain.
Kokemuksia Nielsen kuluttajapaneelista
Nielsenin kuluttajapaneelin käyttäjät ovat yleensä tyytyväisiä palveluun, koska lomakkeiden täyttämistä ei tarvitse tehdä niinkuin muissa maksetuissa kyselyissä. Riittää vain kun skannaa ostokset säännöllisesti.
Osa käyttäjistä on tosin pitänyt ostosten skannaamista vaivalloisena erityisesti silloin kun on suuri määrä ostoksia. Pienessä taloudessa skannaaminen onkin nopeampaa.
Oikeastaan Nielsen kuluttajapaneelin ainoita huonoja puolia on se, että skannaaminen voi viedä joskus hieman aikaa. Koska skannaaminen ei ole vaikeaa, lapset osallistuvat siihen mielellään. Joissakin perheissä lapset ansaitsevat näin viikkorahansa. Skannaaminen on jännittävää ja uudenlaista tekemistä, joten suurimmalla osalla käyttäjistä on vain hyviä kokemuksia.
Nielsen koetaan luotettavana toimijana joka maksaa palkkiot sovitusti.
Jotkut paneelin jäsenet suosivat luomua, kasvisruokia ja muita ympäristöystävällisiä tuotteita ja pyrkivät näin vaikuttamaan omalla käyttäytymisellä yritysten päätöksiin tuotevalikoiman suhteen. Paneelin jäsenten ostoksilla on siis väliä.
Paneeliin voi liittyä tästä:
Nielsen kuluttajapaneeli
LUE MYÖS: