Mitä on digimarkkinointi?

Digimarkkinointi - hyödynnetään kaikkia digitaalisen markkinoinnin alustat

Digimarkkinointi on markkinoinnin osa-alue, jossa hyödynnetään internetiä, pöytäkoneita, puhelimia, tabletteja ja muita digitaalisen median apuvälineitä.

Digimarkkinointi koostuu inbound- ja outbound-markkinoinnista. Siihen sisältyy myös yrityksen sisäinen ja ulkoinen viestintä ja kaikki digitaalinen materiaali mitä yrityksellä on käytössään.

Mikä on Inbound-markkinointi?

Siinä asiakkaat tulevat itse luoksesi koska mainosmateriaali on opettavaista, hyödyllistä, viihdyttävää ja tuo paljon lisäarvoa.

Inbound-markinointi koostuu:

  • Hakukoneoptimoinnista
  • Hakukonemarkkinoinnista
  • Sisältömarkkinoinnista
  • Markkinoinnista sosiaalisessa mediassa
  • PPC-markkinoinnista
  • Affiliate-markkinoinnista
  • Sähköpostimarkkinoinnista

Mikä on Outbound-markkinointi

Siinä potentiaalisia asiakkaita lähestytään itse.

Outbound-markkinointiin sisältyy:

  • TV-mainonta
  • Radiomainonta
  • Puhelinmarkkinointi
  • Sähköinen ulkomainonta

Onko Digimarkkinointi tehokasta?

Digitaalinen markkinointiviestintä on tehokasta, koska yli 90% ihmisistä tutkii brändejä ja tuotteita ennen ostopäätöstä.

Digitaalisen markkinoinnin suurimmat edut ovat:

  • Tuloksia voidaan mitata
  • Mainosmateriaalit voidaan kohdistaa tarkasti
  • Kohderyhmää on helppo ymmärtää
  • Pienelläkin budjetilla voi operoida
  • aMainonta voi olla interaktiivista

Digitaalinen markkinointi kattaa kokonaisuudessaan yrityksen kaiken sähköisen .
markkinoinnin.

search endgine graphic

Mitä on digitaalinen markkinointi ja mitä digitaalisessa markkinointiviestinnässä tulee huomioida?

Digitaalinen markkinointi koostuu henkilökohtaisesta myynnistä, mainonnasta ja myynninedistämisestä sekä tiedotus- ja suhdetoiminnasta. Se on nykyisin tärkein osa yrityksen markkinointia.
Kun mietitään tavoitteita ja valitaan digitaalisen markkinoinnin kanavat ja mainosalustat liidien sekä verkkoliikenteen hakuun, on hyvä muistaa että ihminen päättää tunteella ja perustelee päätöstään järjellä. Yrityksen markkinointiviestintää suunniteltaessa tämä on hyvä pitää mielessä. Hyvä digimarkkinointisuunnitelma on kullan arvoinen.

Digimarkkinointi koulutus

Digimarkkinointia voit opiskella suurimpien kaupunkien oppilaitoksissa. Koulutusohjelmat ovat yleensä ilmaisia. Esimerkiksi Haaga-Helia, Metropolia ja Laurea tarjoavat digimarkkinointi koulutusta.

Kauppatiedettä voi opiskella Aalto-yliopistossa, Jyväskylän yliopistossa, Oulun yliopistossa, Turun yliopistossa, Itä-Suomen yliopistossa, Tampereen yliopistossa, Vaasan yliopistossa, LUT-yliopistossa, Svenska Handelshögskolanissa (Hanken) ja Åbo Akademissa

Internetistä löytyy runsaasti räätälöityjä maksullisia verkkokursseja ja opinnot voi suorittaa etänä. Suoritetusta kurssista ja koulutusohjelmasta saa todistuksen. Kurssien hinnat vaihtelevat muutamista satasista useampiin tuhansiin euroihin.

Jos olet luonteeltasi itseohjautuva ja omatoiminen, löydät kyllä digimarkkinoinnin salat ja uusimmat tiedot netistä. Saatavilla on paljon tietoa ja hyödyllisiä kursseja edullisesti tai jopa ilmaiseksi. Se vaatii vain hieman aikaa ja vaivaa.

Ilmaiset verkkokurssit

Googlen Digital Garagessa on paljon oppimateriaalia ilmaiseksi. Verkkokursseja on tällä hetkellä 21 kappaletta. Voit suorittaa kokonaisen opintokokonaisuuden ja saada siitä todistuksen.

Ilmaisia verkkokursseja löytyy kyllä, niitä täytyy osata vain etsiä.

Arvomedia on digimarkkinointi toimisto ja näiltä nettisivuilta saa myös paljon hyödyllistä tietoa digimarkkinoinnista.

LUE MYÖS:

Digitaalinen markkinointi
Verkkokaupan perustaminen
Hakukoneoptimointi – SEO

JAA ARTIKKELI